11.4.11

Vaatasin eile eesti filmi "Naerata ometi", mis ei lasknud mul öösel magada ja täitis pea miljonite mõtetega. Mulle vägavägaväga meeldib see film.

maailmast,
kuhu mind loodi
läheb üles
vana
ja lagunenud trepp

selle trepi
iga aste
laulab oma laulu
ja kisendab
kannatuste käes,
kui kellegi
võõrad jalad
talle peale
astuvad

selle trepi lõpus
on puruks pekstud
tuba,
millel on vaid
viltu vajunud seinad,
kolm tala,
tükike põrandast,
korvtool-
kõige kaugemas nurgas

ja selles toas
langeb seintelt krohvi
nagu vihmapiisku
pimedal augusti ööl

ma seisan lävel,
sest edasi minna
ei julge

ja äkki
jutustab
kättesaamatu tool
mulle lugusid
teistest inimestest,
kes käinud ja näinud
ning mulle saavad osaks
tunded,
mida ma pole tundnud,
mõtted,
mida ma pole mõelnud,
mälestused,
mida ma ei mäleta

ma ei osanud enam
nutta ega naerda,
sest need tunded
polnud minu omad
ja mõtted kuulusid kellelegi teisele

minus põles
igatsus
kõige järele,
mis ei olnud
minu jaoks mõeldud,
olin enda maailma
algus ja lõpp,
kuigi sisemuses
kõik võõras
ja tundmatu
räuskas, laamendas

needsin seda tuba,
jutukat korvtooli,
krohvi, mis
ei lakanud koorumast,
jälestasin,
oh kuidas ma jälestasin
neid astmeid,
mis mu siia
olid toonud

olin enda maailma
algus ja lõpp,
ise selle ukse avasin.
kangesti tahtsin
nüüd tagasi,
aga sisemuses
keegi tõstis pead,
räuskas ja laamendas

mulle jäid igaveseks
kellegi teise
mälestused,
mõtted
ja tunded,
ei olnud mina ise
ega keegi kolmas

läksin halavaid astmeid
mööda alla,
läksin tagasi

võõristus jäi,
kuigi läksin tagasi,
seisin ja vaatasin

vaatasin, kuidas
päike suri
tammede taha

No comments: