11.7.17

Ülestunnistused I

Kui ma tõesti oleks teinud kõiki neid asju,
mis vanematele kokku luiskasin -
et lähen sõbrannadega rabamatkale,
sõidame kellegi maakoju päevitama
või teeme filmiõhtu ja küpsetame kaneelirulle,
lihtsalt mina ja paar paremat sõpra,
alkoholiga ei liialda -
ausalt - seda ei puutugi,
küll mul oleks siis olnud tore teismeiga

Ja tegelikult kulus see aeg poistega väljas,
jahedates tubades, pimedatel tänavatel
pingutades närve, et äkki täna, mingi juhuse läbi
jalutavad ema ja isa mulle vastu
ja saavad teada,
et äkki täna, mingi juhuse läbi
avaldatakse mulle kustumatut armastust

Kõik need aastatepikkused hoolega leiutatud valed,
detailideni paigas -
kellena töötavad Diana vanemad ja kust ma teda tunnen
ja millises majas elab Jaanika
ning kuidas ma Merka juurest koju saan,
vaid sellepärast, et nemad nii kõvasti keelasid
ja tahtsid mu südant hoida
nende poiste eest, kes võisid seda riivata
ja igaks juhuks ka nende eest,
kes ka parema tahtmise juures ei suutnud seda murda,
sest nad ju ei teadnud, kui kangeks mind kasvatanud olid,
kuid ega vahet polnudki -
haiget sain ikka ja välja näidata ei võinud seda kuidagi

Nüüd aastaid hiljemgi mõtlen,
et kõik see kokku luisatud aeg,
sörkides nende sabas, kes mind ei näinud,
võinuks kuluda hoopis, et tundma õppida neid,
keda vabanduseks välja mõtlesin

No comments: